Meer informatie

  • Wij zijn dagelijks van 8 tot 12 uur telefonisch bereikbaar voor het maken van een afspraak of het stellen van vragen aan de assistente.
    Als u de praktijk belt, sluit u aan in de wachtrij. In deze wachtrij komen alle binnenkomende telefoongesprekken voor de drie praktijken in ons team.
    De wachtrij wordt beantwoord door meerdere assistentes.
    Voor het maken van afspraken kunt u ’s morgens tussen 8 en 12 uur bellen. Via MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week een afspraak maken. Het is NIET mogelijk om aan de balie een afspraak te maken.

  • Je kunt steeds meer regelen met de computer, smartphone of tablet bij je huisarts of het ziekenhuis. Gewoon vanuit je eigen huis.
    🔷 Een vraag stellen aan de dokter.
    🔷 Een herhaalrecept aanvragen.
    🔷 De uitslag van je onderzoek bekijken.
    🔷 Videobellen met de dokter.
    Vind je dit lastig en wil je dit leren? Dat kan in Bibliotheek Rivierenland in Tiel. De lessen zijn in kleine groepjes, met veel begeleiding en een fijne sfeer. Om mee te doen, hoef je geen lid te zijn van de bibliotheek.
    Bekijk hier de Youtube video.
    Wil je meer weten? Ga langs bij de bibliotheek: Rechtbankstraat 3 in Tiel (cultuurgebouw Zinder) of bel: 0344 – 639940.
  • Verwijzingen naar specialisten in het ziekenhuis maakt de huisarts al vele jaren via ZorgDomein. U krijgt dan van uw huisarts bericht over de manier waarop de afspraak in het ziekenhuis tot stand zal komen. Dit bericht wordt gemaild of op papier aan u meegegeven.

    Sinds 20 januari 2022 worden ook aanvragen voor bloedonderzoek of röntgenfoto’s via ZorgDomein aan het ziekenhuis gemeld. Om de juiste informatie beveiligd naar u als patiënt te kunnen mailen, hebben wij uw mailadres in combinatie met uw mobiele telefoonnummer nodig. Door dit aan u te mailen wordt papier bespaard en u hoeft ook niet naar de praktijk te komen om het op te halen.

    Wilt u zo vriendelijk zijn om uw mailadres en mobiele telefoonnummer aan de assistente van uw huisarts door te geven aub? Alvast hartelijk dank.

  • Het is heel belangrijk dat u snel de juiste zorg krijgt als u naar de huisartsenpost of de spoedeisende hulp (binnen of buiten uw regio) moet. Daarvoor moeten deze zorgverleners inzage hebben in de belangrijkste gegevens die uw eigen huisarts van u heeft. U moet voor deze inzage toestemming geven.

    Lees meer

  • Als u wilt dat de dokter bij u  thuis komt, kunt u dit aan de assistente vragen. Zij zal u vragen stellen over uw situatie alvorens een visite af te spreken. Let wel, het ontbreken van vervoer is geen reden voor een visite.

  • Heeft u klachten die kunnen passen bij een urineweginfectie (of blaasontsteking)? Dat is vervelend maar hoeft niet altijd met een antibioticakuur behandeld te worden.

    U kunt één week afwachten of de klachten vanzelf overgaan en eventueel pijnstilling gebruiken: paracetamol (maximaal 4 keer per dag 1000mg). Daarnaast is het advies 2-3 liter water per dag te drinken.

    Herstellen uw klachten niet binnen een week, kunt u ochtendurine brengen ter controle. Gebruik géén lege conservenpotjes maar een urinecontainer. Deze zijn bij de apotheek en drogisterij te koop of vraag er één aan de assistente.

    Neem contact op met de assistente als u zwanger bent, indien u koorts (temperatuur boven de 38 graden) ontwikkelt, pijn in de flanken krijgt of zich ziek voelt.

    Lees de informatie en adviezen op Thuisarts.nl

    Lees meer