Wilt u makkelijker communiceren met uw zorgverleners? Via OZOverbindzorg kan dat!
Heeft u te maken met verschillende hulpverleners, zoals huisarts, thuiszorg en fysiotherapeut? En heeft u behoefte aan meer overzicht? Via OZOverbindzorg heeft u op één centrale plek contact met alle hulpverleners. Wilt u of uw mantelzorger even met een hulpverlener overleggen of zorgen uiten? Dan hoeft u maar één bericht te sturen op een moment dat u uitkomt en de juiste hulpverlener reageert. OZOverbindzorg is er voor zowel de patiënt als de mantelzorger.
Wat is OZOverbindzorg?
OZOverbindzorg is een online communicatieplatform dat in steeds meer delen van Nederland wordt gebruikt. Het is een handig hulpmiddel om overzicht te krijgen van alle betrokken hulpverleners. Via OZOverbindzorg kun je makkelijk en veilig berichten sturen en ontvangen van en naar de hulpverleners. Wijkverpleging/thuiszorg, huisarts, praktijkondersteuner, diëtist, welzijnsmedewerker, fysiotherapeut en ergotherapeut, hebben toegang tot OZOverbindzorg. Ook in Rivierenland. In Rivierenland werken we met OZOverbindzorg voor (kwetsbare) ouderen.
Voor wie is OZOverbindzorg?
OZOverbindzorg is er zowel voor de patiënt als de mantelzorger. Het is erg geschikt voor mensen waarbij meerdere hulpverleners betrokken zijn en waar dus goed met elkaar gecommuniceerd moet worden. U bepaalt zélf wie er toegang hebben tot OZOverbindzorg. Bijvoorbeeld mantelzorgers, familie en vrienden, (zorg)professionals en de gemeente als u daar toestemming voor geeft. OZOverbindzorg is een veilige manier van communiceren.
Waarom OZOverbindzorg?
OZOverbindzorg maakt het makkelijker voor u om met hulpverleners te communiceren. Ook hulpverleners communiceren makkelijker met elkaar. Zo is iedereen goed van elkaar op te hoogte over uw situatie en dat is belangrijk om ervoor te zorgen dat u de beste en meest gepaste zorg krijgt!
Wat zijn de ervaringen met OZOverbindzorg?
Vele ouderen en mantelzorgers maken al gebruik van OZOverbindzorg. Zij geven OZOverbindzorg een 8,7! Een paar ervaringen:
“Ik woon ver bij mijn ouders vandaan. Doordat ik ook wekelijks berichten meelees zie ik wat er gebeurt en word ik gerustgesteld dat mijn ouders in een veilige omgeving verkeren. Het is veel handiger om een bericht te plaatsen en op een eigen, handig moment te kunnen lezen en beantwoorden. In plaats van langs elkaar heen te bellen zoals hiervoor veel gebeurde”.
“De eerste keer dat ik het gebruikte was ik positief verrast “wat een snelle reactie op mijn vraag!”. OZOverbindzorg zorgt er ook voor dat ik alle correspondentie over mijn moeder op één plek heb, dat is fijn. Ik ben nu veel beter op de hoogte van de situatie.”
“Mijn moeder vergeet soms wat de adviezen zijn of haalt ze door elkaar. Het is dan bijvoorbeeld niet meer duidelijk wat ze nu wel of niet mag eten en drinken. In zo’n geval is het handig om het advies even terug te lezen in OZOverbindzorg. Of een vraag te sturen naar de zorgverleners. Dat gaat heel eenvoudig.”
Wilt u meer weten?
Kijk eens rond op: https://www.ozoverbindzorg.nl/ en https://www.ozoverbindzorg.nl/client-familie/. Of vraag aan uw huisarts of de wijkverpleging of ze u meer kunnen vertellen.
Wilt u zich aanmelden voor OZOverbindzorg?
Geef bij uw huisarts, praktijkondersteuner en thuiszorgmedewerker aan dat u graag met OZOverbindzorg wilt werken. Zij weten de weg, geven u informatie en zorgen dat u een (gratis) account ontvangt. U kunt ook alvast een account aanmelden via de website: https://www.ozoverbindzorg.nl/aanmeldformulier-client-mantelzorger/